Pátek 18. červenceSvátek má Martina Venku je 15 °C, Zataženo Déšť

Neexistující tým, reálné miliony. Pětinu Pittova filmu zaplatili sponzoři

Forbes Před 6 hodinami

Je to neexitující závodní stáj, přesto získala desítky milionů dolarů od sponzorů. A ti to ještě pokládají za výborný deal. Proč? Názvy jejich firem jsou totiž na voze a kombinéze Brada Pitta, který coby pilot formule 1 táhne aktuální filmový hit.

Snímek F1 je celosvětovým letním trhákem. Ostatně i v Česku se během několika týdnů vyšvihl mezi nejnavštěvovanější filmy letošního roku.

Vedle kin slaví i společnost Apple, pro níž je to první kasovně úspěšný snímek. Kritiky oceňované filmy už měl sice Apple i dříve, ale až s F1 boduje také finančně. Snímku, který sleduje poslední závodní šanci Sonny Hayese v podání Brada Pitta, stačily dva týdny na to, aby si na sebe vydělal.

Pomohl tomu i fakt, že asi pětinu z více než dvousetmilionového rozpočtu pokryli sponzoři, které ve filmu propaguje na kombinézách i samotném monopostu formule fiktivní tým APXGP. Mezi nimi jsou jména jako Mercedes, Expensify, IWC, Tommy Hilfiger a další značky. Americký Forbes odhaduje, že filmu přinesli nejméně čtyřicet milionů dolarů. 

„Když (šéf Mercedes-AMG Petronas F1) Toto Wolff zjistil, kolik jsem pro náš malý tým vybral, nabídl mi hned práci,“ řekl David Leener, který byl u snímku zodpovědný za product placement.

Pokud byste chtěli umístit své logo na přední křídlo vozu F1, stálo by vás to nejméně pět milionů dolarů ročně. Alespoň podle Andrewa Van de Burgta, zakladatele a generálního ředitele The Race Media. Titulární sponzorství se pak podle něj pohybuje od třiceti milionů na té nejnižší úrovni až po sto milionů dolarů ročně u těch nejpopulárnějších týmů.

Část firem se stává sponzory i přesto, že jejich logo diváci pořádně nepostřehnou. Jde jim hlavně o to být v padoku a mít přístup k velkým společnostem, s nimiž by chtěly spolupracovat. Sponzorovat fiktivní stáj je oproti tomu levnější.

Navíc oproti jiným filmům, v případě nejnovějšího snímku z prostředí rychlých vozů není množství reklam na formuli a jezdcích do očí bijících. Naopak. I běžně mají piloti na sobě mnoho log a tak to ani na Pittovi nepůsobí nepřirozeně.

„Partnerství s týmem APXGP představuje odvážný krok na globální scénu,“ uvedl CEO firmy Sharkninja Mark Barrocas. Jméno výrobce mimo jiné vysavačů či větráků je vidět například na helmě obou pilotů filmové stáje.

„Poskytuje nám to neuvěřitelné zviditelnění na celosvětové úrovni. Je to možná jedna z nejlepších příležitostí pro umístění značky vůbec,“ prohlásil David Barrett, zakladatel a šéf softwarové společnosti Expensify. Její logo lze vidět na prsou Pitta i jeho stájového parťáka a také na jejich vozech. Pokud jste o firmě ještě neslyšeli, nejste sami. V týdnu premiéry, která byla 26. června, výrazně stoupl na Google počet vyhledání společnosti Expensify. 

Značky bylo vidět i v několika videoklipech k písním, které znějí ve filmu, a současně je fiktivní stáj APXGP součástí i videohry F1 25 z dílny EA Sports. Tu si jen na platformě Steam koupilo podle neoficiálních statistik okolo dvou set tisíc hráčů. Další stovky tisíc jich budou i na konzolích. Za nic z toho nemusely firmy platit navíc.

Značky tak ze svého sponzorství mohou těžit i dávno poté, co film opustí kinosály. Ostatně podle prvních ohlasů to vypadá, že si snímek díky jeho kvalitám budou lidé pravděpodobně pouštět doma i v následujících letech. Nebylo by to nic nového. Dodnes je populární i další snímek z prostředí formule 1 – Rivalové z roku 2013 popisující soupeření Niki Laudy a Jamese Hunta.

Najít značky na chodící reklamní plochu v podobě hollywoodské hvězdy přitom nebylo pro Davida Leenera nic lehkého. Už jen proto, že nesmělo jít o žádnou, která by konkurovala hlavním partnerům F1 nebo Apple.

Ve spolupráci s agenturami proto hledal značky, jako je Expensify, které by měly zájem a zároveň byly přijatelné pro všechny zúčastněné strany. A tohle hledání mu údajně zabralo tři roky.

Nyní jsou všichni spokojení. Apple dokonce natolik, že nyní usiluje o získání vysílacích práv na formuli 1 ve Spojených státech. Firma se tak dostává do dalšího přímého střetu se společností Disney. Konkrétně s její sportovní odnoží ESPN, která nyní závody vysílá.

ESPN za práva platí 85 milionů dolarů ročně, Apple však nyní nabízí 150 milionů. S vysíláním sportovních akcí už má Apple navíc zkušenost. Od roku 2022 na Apple TV streamuje zápasy Major League Baseball i Major League Soccer.

The post Neexistující tým, reálné miliony. Pětinu Pittova filmu zaplatili sponzoři appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek