Německá automobilka BMW zvýšila ve druhém čtvrtletí odbyt meziročně o 0,4 procenta na 621 271 vozů. Trh ve Spojených státech prokázal navzdory clům odolnost a pokles v Číně pomohl vykompenzovat růst poptávky v Evropě. Firma, která prodává mimo jiné také automobily značky Rolls-Royce, to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení.
Prodej značek BMW a MINI vzrostl o 10,1 procenta v Evropě a o 1,4 procenta ve Spojených státech. Prodej v Číně se ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku o 13,7 procenta snížil, uvedla automobilka.
Růst amerického trhu ve čtvrtletí je signálem odolnosti vzhledem k pokračujícím celním tlakům a ekonomické nejistotě v regionu, uvedl analytik Pal Skirta ze společnosti Metzler Equities.
Konkurenční automobilce Mercedes se v období od dubna do června tolik nedařilo. Prodej v Severní Americe firmě o čtrnáct procent klesl.
Německé automobilky tlačí na dohodu s prezidentem Donaldem Trumpem, která by nahradila vysoké pětadvacetiprocentní clo na dovoz automobilů a jejich dílů. Nejvíce by z úpravy obchodních podmínek profitovaly právě BMW a Mercedes-Benz, protože oba výrobci mají ve Spojených státech velké továrny.
The post Automobilka BMW zvýšila čtvrtletní odbyt. Trh v USA je navzdory clům odolný appeared first on Forbes.