Čínská automobilka Nio odkládá uvedení svého elektromobilu Firefly na evropský trh na třetí čtvrtletí. Automobilka podcenila problémy spojené s rozšiřováním prodejní a servisní sítě v regionu. Novinářům to před zahájením šanghajského autosalonu řekl generální ředitel Nio William Li.
Automobilka představila svoji levnější značku Firefly loni v prosinci a plánovala uvést vůz na evropský trh v první polovině letošního roku. Vůz má být konkurentem modelů Smart od Mercedes-Benz a Mini od BMW.
Li dodal, že Nio plánuje hledat další regionální partnery pro expanzi v Evropě. Na autosalonu chce také oznámit uzavření některých smluv s evropskými partnery.
Nio také vyvinula verzi Firefly s pravostranným řízením. První vozy mají být připravené k uvedení na trh do října. Nio aktivně zkoumá plány expanze s lokálními partnery na trzích s pravostranným řízením, tedy v Británii a zemích jihovýchodní Asie.
Tento týden Nio podepíše smlouvu o prodeji svých vozů do Singapuru. Očekává, že značka Firefly se bude mimo Čínu prodávat ve 20 zemích a regionech.
Firma původně zvažovala, že Firefly bude její značkou, díky které zvýší svůj podíl na evropském trhu. Plány automobilky však negativně ovlivnilo říjnové rozhodnutí Evropské komise uvalit cla na elektromobily čínské výroby prodávané v EU.
The post Čínská Nio odkládá uvedení elektromobilu Firefly na evropský trh. Plány jim zhatilo celní rozhodnutí Evropské komise appeared first on Forbes.