Pondělí 13. říjnaSvátek má Venku je 11 °C, Zataženo Déšť

Neznámá návrhářka uvedla kolekci pro H&M. Má se vyprodat během pár hodin

Forbes Před 1 dnem

Po spolupráci s polskou designérkou Magdou Butrym přichází švédský oděvní gigant s dalším jménem, které znají spíš jen fashion fajnšmekři. Šestnáctého října půjde do prodeje společná kolekce H&M s bývalou architektkou, rodačkou z Mexico City, Lorenou Saravia. Společně s šéfkou kreativních kolekcí Ann-Sofie Johansson nám prozradily, jak toto spojení vůbec vzniklo.

Lorena Saravia je osobností, kterou mexický Forbes zařadil do svého žebříčku nejvlivnějších žen. Není divu, založila značku oblečení s estetikou, která připomíná současnou, minimalismem ovlivněnou malířku Fridu Kahlo. Podnikat přitom začala jen před patnácti lety, ale etablovala se natolik rychle, až si ji vyhlédl tým okolo Ann-Sophie Johansson z H&M.

Patří to k filozofii švédského řetězce, že střídá kolaborace s niche návrháři a těmi nejpopulárnějšími jmény, jako bylo Versace, Balmain, Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Roberto Cavalli a další.

Na kolekci Loreny Saravia pro H&M jsou kladena obrovská očekávání, vyprodat se má během několika hodin. Důvodem je, že pracuje s celými outfity, nikoli jen jednotlivými kusy, a jedná se o modely variabilní, osobité, ale přitom v nich můžete strávit celý den.

„Velmi se nám líbilo, že v této kolekci se mísí modely pro silnou, nezávislou ženu, ale zároveň jsou pro někoho, kdo na nic příliš netlačí. Je tam perfektní odkaz k tradiční krejčovině, k mexické kultuře, ale zároveň je to srozumitelný design, kterému budete rozumět kdekoli na světě,“ vysvětluje Ann-Sofie Johansson.

Tak vysvětluje jednoduchý, nikoli snadný návod i pro ostatní tvůrce, kteří by třeba v budoucnu po spolupráci s H&M prahli. Vytvořit módu nositelnou, ale s jasně rozpoznatelným rukopisem, univerzálně slušivou, ale originální vyžaduje velmi specifický přístup.

Díky svému předchozímu působení v oblasti architektury ho Lorena Saravia má. „Nechci dělat instagramový šatník. Navrhuju pro ženy zaneprázdněné, ať už kariérou, mateřstvím, či životem jako takovým. Oslavuju jejich sílu,“ vyznává se návrhářka.

Kolekce je prostoupená detaily, které mají svůj původ v rodinné paměti designérky, například model knoflíků a náušnic vychází z „lvích“ šperků Saraviiny babičky. Stejný motiv se objevuje i na botách a spolu s širokým kloboukem a páskem dává kolekci jasně rozpoznatelný charakter.

Saravia začínala navrhovat s jasným cílem, vytvořit něco specificky národního, co vyniká čistými střihy. Její síla je v konstrukcích, detailech i uvědomění si své vlastní identity. „Mexiko je často vnímáno jako společnost machistická, ale ženy tu vždy byly hybnou silou,“ vysvětluje designérka a svou energii překládá do linie, proporcí a knoflíků, které v sobě nesou svou vlastní moc.

Co a kdy nakupovat

Kolekce zahrnuje 29 kousků, od pískovaného denimu přes semiš s třásněmi až po plstěný klobouk a pásky inspirované tradičním tkaním petate.

Objevují se i laserem řezané motivy papel picado, které kolekci dodávají jemnou řemeslnou stopu.

Jde o vůbec první spolupráci H&M s mexickou návrhářkou; kolekce bude dostupná od 16. října 2025 ve vybraných obchodech a online.

. Jaké modely obstojí i za pět let?

  • Semišový klobouk & pásek s „petate“ výpletem
  • Semišová sukně s třásněmi
  • Kovbojské boty

The post Neznámá návrhářka uvedla kolekci pro H&M. Má se vyprodat během pár hodin appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek