Zpěvačka a herečka Selena Gomez buduje ze své značky Rare Beauty jeden z nejrychleji rostoucích kosmetických byznysů současnosti. S ročním obratem přes 400 milionů dolarů, exkluzivním partnerstvím se Sephorou a bankami Goldman Sachs a Raymond James v zádech se připravuje na burzu. Nový parfém mezitím posílá investorům jasný signál: Rare chce hrát v první lize.
Je to v něčem kuriózní shoda náhod. Hailey Bieber, (alespoň podle bulváru) odvěká sokyně v lásce Seleny Gomez, před téměř třemi měsíci prodala svou kosmetickou značku Rhode za miliardu dolarů. Novým vlastníkem je americký výrobce líčidel E.l.f. Beauty.
Manželka Justina Biebera, který byl v minulosti partnerem Seleny Gomez, založila firmu na výrobu pleťových krémů a lesků na rty v roce 2022, tedy o dva roky později, než vzniklo Rare Beauty.

To zatím plně vlastní Selena Gomez a svou EBITDA ve výši minimálně 35 procent představuje pro zpěvačku a herečku hlavní zdroj příjmů. Přibližně polovina prodejů přichází z mezinárodních trhů, díky exkluzivnímu partnerství se Sephorou.
Pokud se Hailey Bieber stala miliardářkou díky obchodu s E.l.f. Beauty, Selena Gomez je jí už nyní – její majetek je odhadován na více než 1,3 miliardy dolarů.
Uvedení parfému je strategickou záležitostí, Rare Eau de Parfum, jak se nová vůně jmenuje, může být zkouškou, zda se značka dokáže etablovat i v kategorii, kde dlouhodobě převažují zavedené evropské domy.
Vůně nechce působit jako další parfém celebrit, lehce kořeněná vůně s tóny karamelu, vanilky a santalového dřeva touží být sofistikovaná i přístupná zároveň. V síti parfumerii Sephora se bude prodávat za 1990 korun.

Z každého prodeje jde jedno procento do nadace Rare Impact Fund, který má za cíl během deseti let vybrat sto milionů dolarů na podporu duševního zdraví. V době, kdy mladší generace nakupuje podle hodnotového žebříčku, který daný brand představuje, je to důležitý marketingový aspekt.
Selena Gomez i Hailey Bieber momentálně představují influencerky s obrovským globálním vlivem. Obě podnikají ve stejné sféře, ale své značky představují odlišně. Rhode používá sílu internetové komunity, opírá se o TikTok, Rare Beauty pracuje s klasickou distribucí, širším produktovým portfoliem a charitou.
Uvidíme, jak se karty zamíchají poté, co Rhode také vstoupí do prodeje parfumerie Sephora. Stane se tak už 4. září, zatím na zámořském trhu.
The post Parfém, vstup na burzu a miliardy. Porazí Selena Gomez konkurentku Hailey Bieber? appeared first on Forbes.