Sobota 09. srpnaSvátek má Venku je 15 °C, Skoro Zataženo

Z tržnice až na červený koberec. Šperky české influencerky nosí i Priyanka Chopra

Forbes Před 1 dnem

Kombinace autenticity, asijské jiskry a zdravého sebevědomí ji z rodného Varnsdorfu dostala do Los Angeles. Jak se zrodil fenomén Bé Hà Nguyen, jedné z nejvlivnějších influencerek české scény?

Na začátku byla jednoduchá kamera, kterou dostala v šestnácti letech od rodičů, a první video, kde ukazovala dárky, které dostala k Vánocům.

A současnost? Statisíce sledujících na Instagramu, Tiktoku či YouTube. Vlastní značka šperků Vàng i beauty salon. Pokud jste o Bé Hà Nguyen dosud neslyšeli, měli byste zbystřit.

Její influencerské portfolio je plné prestižních a převážně zahraničních klientů. Jsou jimi například Chanel, Tom Ford, Chloé či Nespresso a mnoho dalších. Mnoho let také spolupracovala se Zalandem a díky celoročním kontraktům to bylo její doposud největší partnerství.

Jejích aktivit, především pak značného dosahu, si minulý rok všiml také Netflix a nabídl Nguyen možnost stát se českou ambasadorkou oblíbeného seriálu Emily in Paris. 

„Začala jsem křičet radostí. Neodpověděla jsem hned, ale věděla jsem okamžitě, že budu souhlasit, i kdybych měla všechno přesunout. Splnil se mi sen a potkala jsem mé oblíbené hrdiny ze seriálu,“ popisuje.

„Líbí se mi v něm postavy, móda, hravost a kreativita seriálu. Vím, že to není hluboce intelektuální záležitost, ale mě to baví. Můžu u sledování vypnout. I když si samozřejmě uvědomuji, že nosit róby za statisíce do marketingové firmy není úplně realistické,“ zmiňuje.

Letěla tak do Los Angeles na slavnostní zahájení první části čtvrté série, kde měla exkluzivní možnost nakouknout do zákulisí seriálu či zrealizovat krátké interview s vybranými herci. V tomto případě to byli Ashley Park, Lily Collins a Lucien Laviscount. Poté se stala také čestným hostem v Římě, kde byla uvedena druhá část. 

„V ten moment jsem tím úplně žila a skrze obsah i moji sledující, kteří mi psali, že se na moje videa těšili snad ještě o trochu víc než na samotné díly Emily. Produkce nám vytvořila skvělý program a každý den se dělo něco jiného. Byla jsem na místech, kam by se člověk asi nikdy jinak nedostal. Zážitkem bylo i focení na heliportu u hotelu Four Seasons,“ přibližuje.

Bé Hà Nguyen
info Foto se svolením Bé Hà Nguyen

Nguyen se narodila v Česku do tradiční vietnamské rodiny. Protože její rodiče potřebovali uživit celou rodinu, provozovali ve varnsdorfské tržnici svůj stánek s oblečením. V práci byli od rána až do pozdních večerních hodin, malou holčičku si tak do jejích třinácti let předávaly chůvy. 

Prošla si šikanou či táhlými zdravotními komplikacemi. Útěchu našla v tvorbě videí, ačkoli jak sama přiznává, zpočátku si spíše přála být blogerkou. Trh už byl ale dle jejího názoru přesycený. 

Po prvním roce už měl její kanál nazvaný Bé Hà Stylewithme zaměřený na módu a lifestyle tři tisíce sledujících, rok nato už jich bylo sto tisíc. Tehdy natáčela celé dny a do rána videa stříhala. S tvůrčí euforií se dostavily i první pracovní nabídky, konkrétně šlo o propagaci produktů kosmetické značky, za niž získala honorář dva tisíce korun. O dvanáct let později vyměnila svůj růžový pokoj, pověstné mikádo nechala dorůst a na všech sociálních platformách má dohromady sledujících více než milion.

Bé Hà ví, že influencerská práce může být nestálá. Stihla proto ještě vystudovat marketingovou komunikaci a PR na Karlově univerzitě, posléze také MBA na University of New York in Prague. 

A k tomu rozjet i vlastní byznys. Její značka šperků Vàng, což ve vietnamštině znamená zlato nebo něco cenného, byla oficiálně spuštěna 30. října 2023.

Prvotní nápad vznikl během covidového období, kde ji na Václavském náměstí zaujaly malinkaté obchůdky s bižuterií. Následně se tři roky s různými přestávkami snažila svoji podnikatelskou vizi vyladit.

„Nic moc jsem o vlastním byznysu ještě nevěděla, ale říkala jsem si, že by to mohlo být zajímavé. Miluju módu a k tomu patří i šperky. Sama vnímám, že i tomu nejjednoduššímu outfitu mohou šperky dodat takový elegantní, sofistikovaný touch. Pro moje vlastní potřeby jsem na českém trhu nenašla šperky, které by mi vyhovovaly. Tak jsem se do nich pustila sama,“ vysvětluje Nguyen.

Největší komplikací na startu však bylo vůbec najít ochotné továrny, které by přijaly její návrhy ke zpracování. Hodně z nich ji odmítlo a také samotní výrobci byli skeptičtí a odrazovali ji. Tvrdili, že takové šperky nikdo nebude chtít. 

Ani první zkušební modely šperků nebyly dobré. Nguyen se tak musela za pochodu naučit správně formulovat požadavky výroby a přijmout fakt, že na některé věci potřebuje odborníky. Třeba na technické skici šperků. 

Veškeré peripetie ale nakonec vedly k pozitivnímu výsledku. Počáteční investice do značky byla zhruba milion korun. Přičemž zakladatelka věděla, že dokáže produkty snadno vyprodat díky síle sociálních sítí. Nevěděla však, kolik budou Češi ochotni investovat do nové značky.

„Obecně influencerské značky nevzbuzují úplně důvěru, tudíž jsem marže měla hodně nízko posazené. Chtěla jsem, aby si lidé šperky vyzkoušeli, a pokud by jim vyhovovali, vrátili se. Většinou máme zkušenost, že po prvním šperku zákazník kupuje další, vidíme to ve statistikách,“ poznamenává.

Značka nabízí čistě minimalistické šperky ve zlatém nebo stříbrném provedení, jež jsou navrženy k tomu, abyste je mohli mezi sebou různě vrstvit a kombinovat. Momentálně je k dispozici pět kolekcí. 

Zákaznicky velmi přitažlivou je kolekce Love oslavující lásku ve všech jejích podobách. Oblíbenou se postupně stává také zbrusu nová nazvaná Luna, kterou značka uvedla 4. srpna. Hlavní estetika vychází z měsíce, jeho poetičnosti a struktury. 

Na celý brand dohlíží Bé Hà společně se svým nejbližším týmem čítajícím osm lidí. Tak, aby si byla stoprocentně jistá, že její zákazníci dostanou to nejlepší. 

„Tvoříme primárně pro ženy a muže, kteří mají rádi sebe a život. A rádi se obklopují pěknými věcmi. Všech zákazníků si nesmírně vážíme, bez nich by značka nebyla a nechceme jim nabízet žádné hlouposti,“ doplňuje. 

Nguyen začínala od nuly. Dle dat z jara minulého roku činil její roční příjem sedm milionů, do čehož se promítla právě i její značka šperků, která od té doby ekonomicky vzrostla více než pětinásobně. 

Že se Vàng daří více než slušně, svědčí nejen znatelný růst, vyšší desítky tisíc prodaných kusů, ale také fakt, že zlaté náušnice s českými granáty má ve šperkovnici i indická herečka Priyanka Chopra.

Bé Hà Nguyen a Priyanka Chopra
info Foto se svolením Bé Hà Nguyen

O samostatné kamenné prodejně zatím Bé Hà neuvažuje, ale od jara tohoto roku má na starosti také vlastní beauty studio Bē Bar na Vinohradech, v němž je i showroom právě těchto šperků. 

„Jsou to dva provozy napojené na sebe, tak je to schopné fungovat, aniž bych musela přemýšlet, zda to Vàng utáhne sám. Je to přece jenom ještě relativně malá značka. A do budoucna uvidíme,“ prohlašuje Nguyen.

A její recept? Žádný univerzální podle všeho sice není, ale obecně v konkurencí našlapaném influencerském světě platí: „Konzistentnost a pravidelnost je cesta.  Samozřejmě v tom obsahu musí být i špetka něčeho speciálního, ale pokud tam nebude pravidelnost, tak to nebude fungovat, i když bude mít člověk velký talent a bude mu dáno shůry,“ dodává Bé Hà Nguyen.

The post Z tržnice až na červený koberec. Šperky české influencerky nosí i Priyanka Chopra appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek