Partnerství s firmami se pro ně stalo jedním z klíčových zdrojů příjmů. Nejúspěšnější čeští youtubeři a streameři se s více či méně známými brandy spojují na roky a inkasují za to i sedmimístné částky ročně.
Často mimo jiné proto, že spolupráce dává oběma stranám smysl. Tvůrce dostane lukrativní kontrakt a do značné míry stvrzenku své relevance, značka se na oplátku zviditelní u stovek tisíc lidí, u kterých to zrovna potřebuje.
Ne vždy jsou ale tato spojení uvědomělá. Na popularitě známých internetových tváří se nezřídka snaží svézt také společnosti s pofiderními byznysy nebo nabídkami, které jsou přinejmenším nevšední.
Třicítce z našeho letošního žebříčku nejlépe placených youtuberů a streamerů jsme proto položili následující otázku: „Jakou nejbizarnější nabídku na spolupráci jste dostali?“
Nejzajímavější odpovědi přinášíme v tomto článku. Kompletní reakce najdete v žebříčku zde.
MenT
roční výdělek: 17 milionů korun
zaměření: lifestyle, auto-moto, gastronomie, gaming
„Poptávka na natočení opravdové pákistánské svatby mě nejprve trochu překvapila. Ale beru to jako zajímavou příležitost poznat jinou kulturu, pro mě i mé diváky. Brzy tak na mém kanálu uvidí, jak vypadá řádná svatba v Islámábádu.“
Erik Meldik
roční výdělek: 14 milionů korun
zaměření: lifestyle, zábava
„Asi nedokážu vybrat. Bizarních je jich dost. Většinou jsou bizarní v tom, že klient chce všechno, miliony views, milionové prodeje, ale nechce za to moc zaplatit.“
Andrejkajulie
roční výdělek: 4 miliony korun
zaměření: lifestyle, zábava
„Na elektronické cigarety. Abych jako učitelka odnaučila děti kouřit normální cigarety a nabídla jim místo toho vapíky s vitaminy.“
Lišák
roční výdělek: 11 milionů korun
zaměření: fitness, zábava
„Bylo jich víc, ale asi focení svých nohou za čtyři tisíce dolarů.“
Sterakdary
roční výdělek: 2,5 milionu korun
zaměření: gaming, knihy
„Jednu dobu mi chodily nabídky z Číny na propagaci industriálních strojů. A podle všeho šlo o skutečné nabídky. Bylo to lákavé, ale nakonec jsem čínské stroje na vstřikování plastů do lisů odmítl propagovat.“
Agraelus
roční výdělek: 19 milionů korun
zaměření: gaming, reakce
„Není to nejbizarnější, ale nejvíce mě pobavila spolupráce na nástřel vlasů. Nicméně to neznamená, že ji v budoucnu nevyužiju.“
Glow with Kate
roční výdělek: 12,5 milionu korun
zaměření: fitness, lifestyle
„Spolupráce na erotický e-shop a sexuální pomůcky nebo na pomůcky proti celulitidě.“
Stejk
roční výdělek: 15 milionů korun
zaměření: lifestyle, zábava
„Jednou mi přišla nabídka na natáčení filmu pro dospělé. S mužskými herci.“
David Luu
roční výdělek: 14 milionů korun
zaměření: lifestyle, sport
„Nejbizarnější mi přijde výdrž Temu, kteří mi píšou asi půl roku v kuse.“
Jon Marianek
roční výdělek: 21 milionů korun
zaměření: lifestyle, sport
„Výlet do Číny.“
Xnapy
roční výdělek: 17,5 milionu korun
zaměření: gaming
„Nejbizarnější byly ve své době nabídky na propagaci mobilní hry Raid: Shadow Legends; nabízeli naprosto neuvěřitelné honoráře a byli hrozně překvapení, když jsem je odmítal s tím, že mě ta hra nebaví.“
Aleš Lamka
roční výdělek: 11 milionů korun
zaměření: fitness
„Jednou mě překvapilo, že mi nabídli spolupráci na propagaci a nošení dámského spodního prádla.“
S Robinem
roční výdělek: 8,5 milionu korun
zaměření: vzdělávání, gaming
„Určitě od ostravského kasina, kde po mně za opravdu vysokou měsíční částku chtěli streamovat automaty pro diváky. Nikdy bych to nepřijal.“
The post Pákistánská svatba nebo focení nohou. Jaké bizarní nabídky dostávají čeští youtubeři? appeared first on Forbes.