Někdo má jako zaměstnanec nárok na ovoce zdarma, další na lekci jógy nebo na masáž. A někdo letí soukromým boeingem za zábavou do Řecka.
Přesně takový netradiční dárek pro své zaměstnance vymysleli ve společnosti GymBeam. Přední značka v oblasti výživy a fitness, která se narodila před deseti lety na Slovensku, má za sebou rekordní rok a dál roste. A protože na tržbách ve výši 220 milionů eur nesou podle jejich šéfů značný podíl právě lidé ve firmě, uspořádali pro ně originální teambuilding.
Pronajali letadlo, lodě a na čtyři dny přes tři sta lidí přesunuli do řeckých Athén.
Celá operace vyšla na 650 tisíc eur, tedy na více než šestnáct milionů korun. „Jedná se o velkou částku, ale v kontextu naší firmy je to méně než jednodenní tržba, která má velký vliv na firemní kulturu a motivaci týmu. Když lidé cítí, že je do nich firma ochotná investovat, přirozeně jsou ochotni to vrátit zpět, být loajální, což v konečném důsledku šetří náklady,“ věří CEO firmy GymBeam Dalibor Cicman.
Pozitivní efekty takových teambuildingů se pochopitelně neprojeví hned. Přesto jde podle Cicmana o dobře utracené peníze. „Jde o dlouhodobější efekt ve formě upevnění vztahů, důvěry a kultury, na které se pak staví všechno ostatní. Když se lidé cítí součástí něčeho smysluplného, budují si přátelství a fungují mezi sebou dobře, odráží se to i na výsledcích,“ doplňuje Cicman.

Podle Dalibora Cicmana čekaly na zaměstnance, kteří se v Řecku sešli ze šestnácti zemí, čtyři dny nabitého programu. Aby se tam dostali, pronajala si firma soukromý Boeing 737 a čtyři lodě. „Přes sto třicet zahraničních kolegů absolvovalo devět workshopů. Navíc tam bylo přibližně padesát tvůrců obsahu, kteří nahráli materiály na dvanácti našich YouTube kanálech a čtyřiceti vlastních. A obsah zasáhl desítky milionů sledujících z dvanácti zemí,“ vypočítává CEO.
Důvod, proč si firma vybrala jako místo setkání právě Athény a ne rodné Košice či Bratislavu, je prostý. GymBeam zaměstnává zhruba třicet lidí mimo Českou republiku a Slovensko a padesát procent mimo samotné Košice. „Dostat někoho z náhodného místa v Evropě do Košic, kde nejsou takřka žádná přímá letecká spojení, je dražší než do Athén. Navíc v Košicích ani není prostor na tak velké eventy,“ doplňuje Dalibor Cicman.
„Řecko je náš sedmý největší trh a je vhodné, aby ho kolegové viděli osobně a setkali se mezi sebou. Athény mají přes čtyři miliony obyvatel a z pohledu našich tržeb je to jedenácté největší město. Výhodou je, že tam máme lokální tým, který může pomoci s organizací a pozvat můžeme i tamní menší influencery a ušetříme za cestovné,“ vysvětluje Cicman.





Není to poprvé, co se mohli zaměstnanci pobavit na firemní party v zahraničí. Loni, u příležitosti desátého výročí firmy, ji pro ně uspořádali v italské Neapoli. I v ní se sešlo na 350 lidí ze všech poboček a firma za akci utratila pět set tisíc eur.
„Minulý rok jsme si uvědomili, že dává smysl teambuilding realizovat v této podobě každý rok. Příští rok bychom chtěli kromě pompézní party po All Hands meetingu zprostředkovat také mnoho zážitků s lokální kulturou a rozšířit tímto způsobem obzory našemu týmu,“ říká Cicman.
Společnost GymBeam nabízí přes jedenáct tisíc produktů, z nichž převážnou většinu tvoří vlastní výroba. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Od svého vzniku před jedenácti lety expandovala ze slovenských Košic do dalších zemí Evropy.
GymBeam momentálně působí na šestnácti trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie. Letos se chce soustřeďovat i na rakouský a švýcarský trh.
The post Teambuilding v Řecku za šestnáct milionů? Náklady, které se vrátí, věří šéf GymBeamu appeared first on Forbes.